Search This Blog

Lokasi Memancing di Taman Wetland Putrajaya

Salam kepada semua...

Kali ini aku bagi sedikit sebanyak lokasi-lokasi memancing yang agak santai dan agak sesuai untuk memancing seisi keluarga sambil berkelah. Taman Wetland Putrajaya dijaga rapi dimana keadaan persekitaran yang amat bersih dan terjaga serta terdapat pelbagai kemudahan disediakan kepada pengunjung.

Sedikit sebanyak info berkaitan Taman Wetland:-


Taman Wetland menempatkan Pusat Penghayatan Alam, Menara Pandang Jauh, tempat perkelahan, tapak semaian Wetland, tempat letak kereta dan kawasan hijau serta kemudahan  awam yang lain. Terdapat 2 denai alam didalam kawasan taman yang dilengkapi dengan papan tanda di lokasi-lokasi strategik.  

Kemudahan-kemudahan yang disediakan di Pusat Penghayatan Alam adalah :  

  • i- ruang tamu juga menempatkan kaunter pertanyaan
  • ii- ruang pameran
  • iii- anjung pemerhati
  • iv- bilik pandang dengar
  • v- dokumentari video
  • vi- kedai cenderamata
  • vii- pameran kraftangan wetland
  • viii- kafe wetland
    Gambar 1: Kemudahan taman rekreasi air di Taman Wetland
 Taman Wetland ini juga menyediakan lokasi memancing dengan bayaran RM20 untuk sehari dari jam 8 pagi ke 7 petang setiap hari. Pelbagai spesis ikan air tawar boleh didapati disini termasuklah lampam, baung, toman, sebarau dan macam-macam lagi.

Gambar 2: Aksi pemancing di Taman Wetland

Memancing disini boleh dikategorikan sebagai santai dan menghiburkan kerana persekitaran yang bersih dan terjaga, bagi yang berkeluarga, amat sesuai untuk bersantai memancing disini sambil berkelah bersama keluarga dimana surau, kafe dan tandas disediakan bagi kemudahan pengunjung.

Sekian saja untuk kali ini, kalau ada lokasi menarik lagi aku akan update disini......

    No comments:

    Post a Comment

    TQ for commenting in my blog...very appreciate your comment..I will publish your comment after some quick moderation to ensure no sensitive issue being posted...TQ

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...