Search This Blog

Persidangan Pakatan Lembah Kelang www.bicarajutawan.com April 2011


Salam Sejahtera Kepada Semua 

Alhamdulillah...Bersyukur kami ke Hadrat Illahi kerana dengan limpah kurnianya maka dapatlah kami semua berkumpul dan beramah mesra sesama ahli Pakatan Lembah Kelang BJ setelah sekian lama tidak mengadakan sessi ini... Sessi kali ini diwarnai dengan kehadiran Advisor bicarajutawan.com iaitu Saudara GoldFinger yang memberi banyak info yang bagus berkaitan dengan pelaburan dan pasaran Malaysia.



Pelaburan berkaitan Emas juga ada dibincangkan dimana kesesuaian emas sebagai salah satu konsep pelaburan berbanding ASB juga dibincangkan secara terperinci. Pemahaman berkaitan emas sebagai salah satu 'diversified investment' yang digunapakai sebagai 'hedging tools' bagi menampan kenaikan mendadak matawang Ringgit berbanding US Dolar adalah amat penting bagi mengelakkan kerugian sebanyak 20% susutnilai emas pada ketika pengguna membeli emas.


Pelaburan berkaitan Hartanah yang banyak dibincangkan oleh pelabur hartanah sekarang juga ada dibincangkan dimana kenaikan mendadak sektor hartanah yang diklasifikasikan 'Bubbling' yang mendatangkan kegusaran kepada pembeli kerana kenaikan yang teramat melampau sektor hartanah sekarang. Persekitaran Hartanah yang terlalu tinggi bakal mengundang kepada bencana 'SubPrima' yang mana telah berlaku di Eropah dan US yang menyebabkan jatuhnya Lehman Brothers Inc. Langkah-langkah yang perlu diambil telah dibincangkan bagi mengelakkan rakan-rakan BJ terjebak didalam bencana SubPrima tersebut.


Terdapat pelbagai lagi perkara yang dibincangkan, cuma aku je yang tak larat nak tulis kat sini....


Aku akan update lagi sidang akan datang......

2 comments:

  1. bro bile nk buat lg,klw boleh siang2 sket-joehunt588(bicara jutawan)

    ReplyDelete
  2. siang susah skit bro...ramai ada aktiviti masa siang nie...

    dulu penah buat siang, itu pun sebab ada kehadiran dari rakan BJ Hawa, kalu tidak semua kita buat malam....

    ReplyDelete

TQ for commenting in my blog...very appreciate your comment..I will publish your comment after some quick moderation to ensure no sensitive issue being posted...TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...